
Ալգորիթմացումը
օգտագործվում է ոչ միայն ինֆորմատիկա առարկայի շրջանակներում, այլ նաև կրթության ոլորտում:
Այս դեպքում կիրառելի է ուսուցման ալգորիթմացումը, ինչը հնարավորություն է տալիս զարգացնել
աշակերտի, ուսանողի մտավոր գործունեությունը՝
նպաստելով մտավոր գործողությունների իրականացման կոնկրետ քայլների հաջորդականության
ձևավորմանը:
Անհնար է
լուծել մաթեմատիկայի, ֆիզիկայի կամ քիմիայի որևէ խնդիր առանց մտավոր գործողությունների
հաջորդականության տիրապետման: Աշակերտը նախ և առաջ սովորում է, թե քայլերի ինչպիսի
հաջորդականությունը հնարավորություն կտա հասնել խնդրի լուծմանը, նոր միայն մշակում
է իրեն հարմար եղանակը և լուծում: Այս դեպքում աշակերտը կարողացել է յուրացնել խնդրի
լուծման ալգորիթմի քայլերը: Դասարանում լինում են աշակերտներ, որոնք նոր եղանակներ
են առաջարկում, այսինքն՝ այս երեխաները կարողանում են ինքնուրույն մշակել նոր ալգորիթմներ:
Ալգորիթմացման
տեխնոլոգիան իրականցվում է տարբեր ձևերով՝
-սովորողին
տրվում է պատրաստի ալգորիթմ, որը վարժությունների կատարման միջոցով պետք է ամրապնդի:
Այս եղանակը թեև ժամանակատար է, բայց հնարավորություն է տալիս ավտոմատացված գործողությունների
շնորհիվ ձևավորել հմտություններ: Ձևավորված այդ հմտությունները կարևոր բաղադրիչ են
հանդիսանում ստեղծագործական գործընթացի ձևավորման համար,
-տրվում
է խնդիր և որոշ ցուցումներից հետո սովորողին առաջարկվում է ինքնուրույն մշակել ալգորիթմ: Այս եղանակը հրաշալի
միջոց է ստեղծագործական մտածողության ձևավորման համար,
-գործողությունների
նվազեցումը ևս նպաստում է մտածողության զարգացմանը: Տրվում են հանձնարարականները և
պատրաստի ալգորիթմի տարրեը նվազեցվում է: Այս դեպքում ավտոմատացված հմտությունները
կատարվում են գիտելիքների ձեռքբերմանը զուգահեռ:
Մանկավարժական
փորձը ցույց է տալիս, որ երկու եղանակն էլ հնարավորություն է տալիս մտածողության զարգացմանը,
պարզապես պետք է ճիշտ և տեղին օգտագործել ալգորիթմի բաղադրատարրերը:
Այսպիսով՝
ալգորիթմացման տեխնոլոգիան պետք չէ ընդգրկել ուսուցման ողջ գործընթացում, այլ պետք
է օգտագործել որոշակի բաղադրատարրեր, ինչպես նաև ալգորիթմացման տեսակն ընտրելիս հաշվի
առնել տարիքային առանձնահատկությունը: Այս դեպքում անպայման կզարգանա անձնավորության
ստեղծագործական մտածողությունը: Ալգորիթմացված տեխնոլոգիան կարելի է կիրառել ծրագրավորված
ուսուցման գործընթացում:
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիայի իրականացման փուլերը
Ուսուցման
գործընթացում ալգորիթմացումն իրականանում է 3 փուլով՝
1.նախապատրաստում- սովորողներին բացատրվում է կատարվող քայլերի արդիականությունը,
ինչ աշխատանք պիտի կատարեն,
2.բուն աշխատանք-մշակվում է սխեմա (ալգորիթմ), թե ինչ քայլերի հաջորդականությամբ
պիտի կատարեն առաջադրանքը,
3.մանրամասն մեկնաբանություն- կատարված աշխատանքը ներկայացնում են քարտերի, սխեմաների
միջոցով՝ անհրաժեշտության դեպքում տալով լրացուցիչ մեկնաբանություններ:
Ալգորիթմացման
իրականացման փուլերի իմացությունը բավարար չէ այս տեխնոլոգիան ճիշտ կիրառել: Դրա համար
անհրաժեշտ է նաև իմանալ այն մեթոդները, որոնք ապահովում են ալգորիթմացման արդյունավետությունը:
Գործնականում նախագծման ալգորիթմները կարող ենք օգտագործել 2 մեթոդների համակցությամբ՝ վարընթաց եւ վերընթաց նախագծումը:
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիայի արդյունավետությունը կախված է հետևյալ հատկանիշներից՝
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիայի արդյունավետությունը կախված է հետևյալ հատկանիշներից՝
1.բարդություն
աստիճան,
2.քայլերի
քանակական հատկանիշ:
Բարդությունից ելնելով նախագծված ալգորիթմը լուծում է ստանում
վերևից ներքև, ինչը հնարավորություն է տալիս լուծվող խնդիրը բաժանել ավելի փոքր մոդուլների:
Առաջարկված ուսումնական խնդիրը ուսումնասիրողը բաժանում է ալգորիթմի բաղադրիչների և
սկսում լուծել:
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիան հնարավորություն է տալիս աշխատել
ռեկորդային (մեծ) թիմերի հետ:Թիմը հենվելով քայլերի հաջորդականության վրա՝ սկսում է
աշխատել վերընթաց ալգորիթմով: Այս դեպքում նրանք պատկերացում ունեն արդյունքի մասին
և սկսում են ինքնուրույն մշակել ալգորիթմի տարրերը: Լինում է այնպես, որ նոր խնդիրներ
են առաջ գալիս և թիմն օգտվում է օժանդակ ալգորիթմներից: Գործընթացը շարունակվում է
այնքան ժամանակ,քանի դեռ բոլոր մոդուլները չեն բացահայտել ալգորիթմի արդյունքիհամապատասխանությունը:
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիայում կիրառվող այս մեթոդը կոչվում է <<փուլային մաքրում>>:
Այս մոտեցումը հնարավորություն է տալիս բարձրացնել ալգորիթմացման տեխնոլոգիայի որակը
և ապահովել հուսալիությունը: Այս տեխնոլոգիան գործնականում կիրառելիս պետք է ունենալ
պատրաստվածության բարձր աստիճան, քանի որ յուրաքանչյուր փուլում պետք է սովորողներին
ուղղորդել ճիշտ ընտրել օժանդակ ալգորիթմը, իսկ սովորողներից պահանջվում է տիրապետել
ներկայացման արվեստին, թիմային աշխատանքի ժամանակ ցուցաբերել փոխըմբռնման բարձր մակարդակ
և տիրապետել մայրենի լեզվին: Տեխնոլոգիան իրականացնողը պետք է կարողանա գտնել այն սխալները,
որոնք թիմը թույլ է տվել ալգորիթմը փուլերի բաժանելիս:
Ալգորիթմացված տեխնոլոգիայի իրականացման ձեևերից են նաև.
- Տանը կատարել վարժությունը, լուծել խնդիրը՝ փորձելով հիշել գործողությունների կատարման հաջորդականությունը:
- Նամակի ձևով սովորողները միմյանց հարց, խնդիր են ուղարկում, իսկ մյուսները պատասխանում են սխեմայի տեսքով: Այսինքն, մշակում են ալգորիթմի տարրեր և լուծում խնդիրը: Օրինակ՝ <<Ունես խնձորի սերմ, պետք է ծառ աճեցնես: Մշակի՛ր քայլերի հաջորդականություն, որպեսզի հասնես դրական արդյունքի>>:
Տվյալ պարագայում սովորողը, ալգորիթմի տարրերն օգտագործելով,
կարող է հասնել վերջնարդյունքի, ինչն էլ ալգորիթմացված տեխնոլոգիայի նպատակն էր:
Ալգորիթմացման տեխնոլոգիան իրականացնելիս պետք է հաշվի առնել
նաև հետևյալ կանոնները.
- Բարդ մտածելակերպ և գործողություններ չեն պահանջում,
- Արդյունքների դիտարկում,
- Ընտրության հնարավորություն,
- Քերականական, մաթեմատիկական մտածողության ձևավորում,
- Պահանջների կատարում:
Գրականության ցանկ
1.www. narod.ru ( 2014թ.,նոյեմբեր):
2.www.psinovo.ru (2014թ., հոկտեմբեր):
Комментариев нет:
Отправить комментарий